Új kategóriát teremtett a Toyota
A Toyota C-HR-t leleplezése óta hatalmas várakozás övezi, a szakma és a nagyközönség egybehangzó vélekedése szerint új fejezetet nyithat a Toyota történetében. Az új modell novemberben érkezett a hazai márkakereskedésekbe.

A neves ’AUTOBEST 2017’ döntősei közé került vadonatúj C-HR a Toyota modellkínálatából éppúgy kitűnik, mint a kompakt szabadidőjárművek szegmenséből: a modell a Toyota azon elhatározását testesíti meg, hogy nagyobb kreatív és mérnöki szabadság révén teremtsen szemkápráztató megjelenést és fokozott vezetési élményt.

Vadonatúj formai irány a crossover szegmensben

A vadonatúj Toyota C-HR jellegzetes formaterve friss dinamikával és érzékiséggel gazdagítja a crossover piacot, amennyiben a karosszéria felső részének kupészerű kialakításához a szabadidőjárművekre jellemző, erőteljes alapok társulnak.

A 4360 mm hosszú, 1795 mm széles, 1555 mm magas (hybrid kivitelben), 2640 mm tengelytávú sorozatgyártású modell említésre méltó hasonlóságot mutat annak a tanulmányautónak a formai elemeivel, amelyet a Toyota először 2014-ben, a Párizsi Autószalonon mutatott be, és amely rendkívüli módon elnyerte a közönség tetszését.

Kifinomult belső kialakítás

A dizájn a vezetőközpontú cockpit és a szellős, tágas utastér egységét kínálja. Az összes kezelőszerv, valamint az újratervezett, tökéletesített kezelőfelülettel felvértezett, a Toyota 2016-os multimédiás platformját magába fogadó, továbbfejlesztett online szolgáltatásokat kínáló 8 colos érintőképernyő egyaránt kissé a vezető felé fordul.

Az első ülések különleges, kétszintű kialakítása kecsesebb, sportosabb felső szakaszból, valamint egy erőteljesebben párnázott, határozott megtámasztást biztosító alsó részből áll.

Számos kapcsoló formavilágában a karosszériát uraló gyémánt-motívum köszön vissza. Ugyanez a rombuszmintázat fedezhető fel az ajtókárpit mintázatában, a tetőkárpitozáson, a JBL hangszórók rácsán, a magashangszórók formájában, de még az analóg műszerek mutatóinak kialakításában is.

A gondosan megválasztott felületi kidolgozás meghatározó jelentőséggel bír a beltér harmonikus, egységes összhatásának megvalósításában. Három alapvető kidolgozástípussal találkozhatunk: bőrszerű textúra a hátoldalakon, finom Nappa bőr a kézzel elérhető felületeken, és technikai jellegű felületkidolgozás a funkcionális területeken, például a kapcsolókon.

A dekorelemek kiváló minőségű zongoralakk, illetve selyemfényű ezüst kivitelt kaptak. A belső tér háromféle színkombinációban rendelhető: sötétszürke, fekete/kék és fekete/barna.

A felszereltség

A Toyota küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb rétegek számára elérhetővé tegye fejlett biztonsági rendszereit. Ennek megfelelően a Toyota SafetySense rendszer alapfelszerelés a C-HR minden kivitelénél. A rendszer olyan elemeket tartalmaz, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer, az adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kormánykorrekcióval kiegészítve, az automatikus távolsági világítás és a jelzőtábla-felismerő rendszer. A legmagasabb felszereltségi szinten fűthető ülések, kulcs nélküli nyitási és indítási rendszer, sötétített ablaküvegek, egyedi kárpitozás (akár szövet/bőrülésekkel), a Toyota forradalmi parkolást segítő rendszere (S-IPA), 18 colos könnyűfém keréktárcsák és kétszínű metálfényezés szerepel a listán.

Ultramodern hajtásláncok

A legújabb generációs hybrid hajtásláncot alkalmazó C-HR CO2-kibocsátása mindössze 82 g/km (a kategóriában páratlanul kedvező érték), míg az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 3,6 l/100 km. A 90 kW/122 LE teljesítményű, új hybrid hajtáslánc nem csupán takarékosabb és könnyebb elődjénél, de sportosabb vezethetőséget is kínál. A belső égésű motort számos részletében újratervezték, így termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot - ez jelenleg a legjobb érték a benzinmotorok körében. Az egyéb hybrid rendszerkomponensek tömegét és méretét csökkentették, azokat a jobb helykihasználás érdekében áthelyezték, ezzel még alacsonyabb tömegközéppontot értek el.

A C-HR emellett az eredetileg az Aurisban debütált, új 1,2 literes turbómotorral is elérhető. A 85 kW/116 LE teljesítményű, 185 Nm forgatónyomatékú erőforrás CO2-kibocsátása akár 125 g/km, az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 5,5 l/100 km (vegyes ciklus szerint.) A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó vagy CVT automata sebességváltó csatlakozhat. A CVT-vel szerelt kivitelek első- és összkerékhajtással egyaránt rendelhetők. A motorok sorát a 2,0 literes, 144 lóerős (107 kW), 188 Nm nyomatékú benzinmotor zárja, amely kizárólag CVT váltóval rendelhető, és amelyet csupán bizonyos piacokon (Ukrajna, Kaukázusi-térség) forgalmaznak.

A crossovereket meghazudtoló menetdinamika

Alacsony tömegközéppontjának és többlengőkaros hátsó felfüggesztésének köszönhetően az új TNGA alapú platform optimális kiindulási pontnak bizonyult ahhoz, hogy a futómű minden paraméterét úgy tervezhessék meg, hogy az közvetlenül, természetes jelleggel reagáljon a vezető utasításaira. Hiroyuki Koba főmérnök minden kulcsfontosságú dinamikus értékelésben és döntéshozatalban részt vett, gondoskodva arról, hogy maradéktalanul megvalósuljon személyes célkitűzése, a "közvetlenség, linearitás és kiszámíthatóság".

Külön említést érdemel a tökéletesen lineáris kormánymű, amely az optimális mértékben korlátozott oldaldőléssel együtt a crossover műfajon belül kiemelkedően precíz vezethetőséggel ruházza fel a Toyota C-HR modellt.

Audio

Az új C-HR a kompakt crossover szegmens legkiválóbb audio élményét kínálja, ha megrendeljük az egyedi kialakítású JBL prémium audiorendszert, amely 8 csatornás, 576 Wattos sztereó erősítőt és kilenc hangszórót kínál.

A hangszórók elhelyezésénél elsőbbséget kapott az első üléssor, valamint az A-oszlopokon a JBL jellegzetességének számító, gondosan integrált "magashang-kürtök" gondoskodnak a határozott, tiszta hangzásról. A két 25 mm-es magashangszóró és a hangterelő elemek mellett további két 80 mm-es széles tartományú hangszórót, valamint két 17 centiméteres mélyhangszórót találunk az első üléssornál, míg hátul két 15 centiméteres széles tartományú, illetve egy darab, 19 centiméteres mélyhangszóró helyezkedik el.

A navigációs rendszerrel közösen megrendelhető JBL prémium audiorendszer támogatja a veszteségmentes digitális audiofájlok lejátszását is.

Mindkét vállalat fejlesztéseinek középpontjában a kiváló minőség áll, ami a C-HR adottságaihoz igazított, vadonatúj, kompromisszumokat nem ismerő prémium audiorendszerben is megnyilvánul.