Aki törődik dolgozóival, hosszútávon nyerhet
Azok a cégek, melyek nagyobb hangsúlyt fektetnek középvezetőik képzésére és bánásmódjára, hosszabb távon sikeresebbek lehetnek, mint versenytársaik.

Erre hívtuk fel a figyelmet az idei első Ecoport workshopon, ahol Laczai Róbert és Újváry András, a szervezeti kompetenciafejlesztéssel és tanácsadással foglalkozó Exline Kft. munkatársai, valamint Mártony Zsuzsanna zeneterapeuta és Barabás Tamás, a pályázatíró ProjectMine Kft. cég ügyvezetője tartottak előadást.

A munkaerőhiány általános tendencia, a cégvezetők azonban gyakran nem hajlandók tudomást venni a munkaerő megtartásának problémájáról, és arról, hogy beismerjék: energiát kell befektetni a változáshoz. Az igazi versenyelőny ma annál a cégnél van, amelyik egy olyan vállalati kultúrát és működést tud teremteni, amely a teljesítményt fókuszban tartva megfelelő, a konkurenciánál jobb bánásmódot tud nyújtani.

Ennek kulcsa a jól képzett termelési középvezetői réteg. Fontos, hogy a cégvezetők erős háttérrel rendelkezzenek, tudják kezelni a munkájukkal járó stresszt, hiszen ha nincs jó mentális állapotban egy középvezető, az az egész cégre kihathat. Ha a cégek nem fektetnek pénzt az olyan megoldásokba, mint például a szupervízió, rövidtávon lehet, hogy spórolnak, de hosszútávon problémákba ütköznek.

Alternatív segítséget jelenthet a zeneterápia, illetve a GINOP 6.1.5 pályázata, mely a nagyvállalatok munkahelyi képzését, a munkatársak szakmai tudásának, nyelvismeretének, vezetői kompetenciáinak fejlesztését, a csapatmunka és a lojalitás növelését támogatja 10 milliárd forintos keretösszegből.

Bertalan Melinda | Fotó: Domján Attila