Napi 30 perc kikapcs
Céget, saját vállalkozást vezetni, felelős beosztásban dolgozni nagy feszültséggel jár. Elkerülhetetlen a stressz, a fáradság megjelenése, fokozottan jelentkezik az idegi kimerülés, a kiégés veszélye.

Itt is, mint az élet minden területén, a megelőzés a legkifizetődőbb. Azonban az idő drága, a legdrágább kincs. Sokan úgy gondolják, erre nincs idejük, és velük úgysem történhet semmi baj. Sajnos, van egy rossz hírem. Mindegyikünkkel megtörténhet. És meg is történik, ha nem figyelünk. A most befektetett idő kamatostul megtérül. Napi 30 perc kikapcsolódásnak már van, lesz kézzelfogható eredménye. Ezt a félórát pedig eloszthatjuk egész napra, feldarabolhatjuk 5-5 percekre.

Munkába menet vagy jövet sétáljunk néhány percet. A legjobb, ha zöld területen, parkban tesszük. Lassan, teljesen kikapcsolva, nem a munkára gondolva. Szép dolgokra, egy nyaralási emlékre gondolhatunk.

Ha jó kilátás nyílik az irodánkból, akkor néha „bambuljunk”, nézelődjünk. Fókuszáljunk a táj egy részletére, vagy csak nézzünk bele a semmibe. Érdemes a tárgyalások, megbeszélések közé iktatni ezt.

De a legjobb, ha zenét hallgatunk. A jól választott muzsika maga a csoda.

A leghatékonyabb kikapcsolódást tudja nyújtani. A klasszikus zenék közül a barokk zene a legalkalmasabb feszültségünk, szorongásunk feloldására. A meditációra legjobbként Deva Premal zenéjét ajánlom. Az okostelefonok korában nem probléma letölteni és kellő időben meghallgatni a válogatott zenéket. Bármikor, bárhol megoldható.

Este lefekvéskor hallgassunk irányított meditációt. Pillanatok alatt ellazulhatunk, kiüríthetjük a fejünkben a nap során képződött kukát, aztán jól aludhatunk. A Youtube-n számtalan meditáció közül válogathatunk.

De nagy segítséget tud nyújtani néhány légzőgyakorlat is. Reggel a legjobb a napot úgy kezdeni, hogy éjszakai pihenésünket, amik nappali feszültségeink miatt néha nem túl pihentetőek, néhány jó mélyről jövő légzéssel egyszerűen kifújjuk. Így tulajdonképpen újraindíthatjuk saját lelki gépezetünket.

Természetesen nagyfokú stressz esetén ezek a módszerek csak tűzoltó jelleggel működnek. Ott már komoly terápiára van szükség. Ilyenkor, keressen fel szakembert!

Mártony Zsuzsanna, zeneterapeuta