Magazinajánló
Egy korábbi címlapfiguránk, Pekli Márton, és jelenlegi nagyinterjúnk alanya, Berzsenyi Miklós vall az Ecoport magazinról.

Vissza a gyökerekhez

Veszprém egy ideális méretű, kiváló adottságú, nagyon élhető város. Az utcán majd’ minden második ember rám köszön, és mindig nagyon jó érzés látnom a mosolyt az arcokon. Közösségformáló elemként ebben az Ecoport magazinnak is szerepe van.

Az internet, az okostelefonok, az applikációk révén szinte mindent el lehet intézni smsben és emailen keresztül, ami hasznos, mert időt spórolunk vele, de a másik oldalon mindez el is távolít bennünket egymástól – a modern technika egyszerre segít a kapcsolatépítésben és rombolja is azt. Úgy látom, az utóbbi időben egyre több emberben alakul ki egy antitechnokrata szemlélet, amely arra buzdít, ne smsben osszunk meg egymással információkat és érzelmeket, hanem találkozzunk egymással. A magazin pedig egy kiváló platform arra, hogy az újságban megjelenő vállalkozók, cégek, közéleti személyiségek pozitív példái révén – mindannyiunknak utat mutatva – közelebb kerüljünk egymáshoz.

Nagyon érdekes tapasztalat az is, amikor a nagyinterjúkban olvasom, ki milyen indíttatásból, alapérzelmekkel és ötletekkel indult és hova jutott. Ezeket összevetve a saját életemmel megállapítom, hogy a vállalkozás kicsit olyan, mint a tájfutás: mindannyian A pontból B-be akarunk eljutni, ki-ki a maga útján (a vélt és hitt helyes úton) és nagyjából mind ugyanoda meg is érkezünk, miközben kiderül, hogy valahol mindegyik út helyes volt.

Pekli Márton
HOLD-ING 13 Kft.

Bennünk van az erő

A magyar vállalkozó nem szívesen osztja meg üzleti elképzeléseit, mert attól tart, azzal versenyelőnyt ad a konkurenciának. Úgy véljük, a saját sikereinkért csak magunk felelünk, ezért magányosan járjuk az utunkat. Ez azonban téves gondolat.

A siker ugyanis egy ponton túl a kooperációban rejlik, és ez hatványozottan igaz a külföldi terjeszkedésre: hiába foglal el Magyarországon jelentős pozíciót egy vállalkozás, a nemzetközi piacon apró pont a külföldi mamutcégekkel szemben. Ha azonban összeadjuk az erőnket, rést tudunk ütni a pajzson és mindenki nagyobb piaci részesedésre tehet szert. Úgy vélem, az Ecoport magazin ebben játszik meghatározó szerepet, hiszen a kooperáció első lépése, hogy megismerjük egymást.

Mindazonáltal jó látni, hogy a lap a lokálpatriotizmus szellemét is erősíti. Nagyon fontosnak tartom, hogy amit kapunk, abból vissza is forgassunk valamennyit: a Controlsoft csapatával mi is régóta támogatjuk a helyi kulturális- és sportrendezvényeket, formációkat. Hiszek benne, hogy Veszprém egy nagyon jó lakóhely és reális alternatíva Budapest helyett, az Európa Kulturális Fővárosa cím elnyerése pedig még inkább megerősíthet minket és felhelyezheti Veszprémet a nemzetközi térképre. A magazin nagy érdeme, hogy segít feltárni az értékeket és azokat a cégeket is, ahol érdekes, változatos, értékes szakmai munka folyik, ami vonzó lehet a fiataloknak is, és amiért nem kell a fővárosban vagy külföldön élni.

Dr. Berzsenyi Miklós
Controlsoft Automatika Kft.