Nyáron is egészségesen
Itt a nyár, ami ünneplésre ad okot, hiszen elérkezett a vakáció, jöhetnek a családi kirándulások, fesztiválok, nyaralások. Ezzel együtt megjelennek a kényeztető finomságok, mint a hátsó udvarban készült burger és a fagyi hegyek. Nézzük, mit tehetünk, hogy a legegészségesebbek legyünk a nyár alatt is.

Hagyjunk fel a diétázással!

Meglepő, de a legjobb módja annak, hogy egészségesen étkezzünk, ha diéta helyett pozitív hozzáállással próbálkozunk. Mennyivel jobb érzéssel tölt el minket, ha arra gondolunk, hogy milyen finom tápláló ételt eszünk ma, mint ha arra gondolunk, mit nem ehetünk meg! A nyár bővelkedik mindenféle földi jóban: ilyenkor terem a zöldségek és gyümölcsök nagy része, így a válogatósabbak is találnak ínyükre valót. Kerüljük a gyors eredményt ígérő diétákat, mivel ezekkel csak ártunk a szervezetünknek. Nincs előre megírt recept! Hallgassunk a testünkre, persze csak az egészséges keretek között. Egyébként is, fagyi és grill party nélkül hogyan telhetne el egy nyár?

Tankoljuk fel magunkat vízzel!

A nagy melegben több folyadékot igényel szervezetünk, ezért különösen fontos, hogy eleget igyunk. Tudom, hogy ebben az időszakban sok alkalmat lehet találni egy kis fröccs vagy sör fogyasztására, de csínján bánjunk az alkohollal, mivel az nagyon sok vizet von el a testünkből. Megfelelő hidratáltság nélkül fáradtnak, feszültnek érezhetjük magunkat és a szervezetünk sem működik megfelelően. Igyunk minden étkezés előtt egy pohár vizet, ez legyen a minimum. Emellett csinálhatunk friss gyümölcsökkel, zöld fűszernövényekkel ízesített vizet, natúr teát.

Csak egyszerűen és gyorsan

Senki nem akar órákat tölteni a konyhában a nyári forróságban, ahhoz viszont, hogy ezt el tudjuk kerülni, elengedhetetlen a tervezés. Keressünk olyan recepteket, amelyek gyorsan elkészíthetőek és sok zöldséget tartalmaznak. Mindig legyen otthon friss gyümölcs és zöldség, akár saját termesztésből, vagy helyi termelőktől beszerezve: az ízük és tápanyagtartalmuk össze sem hasonlítható a hipermarketekben kaphatókkal.

Tervezzünk előre!

Utazás közben mindenki feszült, ha éhes, pedig egy nyaralás nem indul jól egy hisztis, éhes családdal. Pakoljunk magunknak egészséges ételeket, amiket könnyen megehetünk útközben is. Érdemes azt is megtervezni, ha étterembe szeretnénk menni, megnézni, mi esik útba, milyen egészséges választási lehetőségeket kínál az étlap.

Töltsük meg raktárainkat!

A nyár csupa finom, friss, vitamindús zöldséggel és gyümölccsel van tele. Egész éves egészségünkre is hatással van, mennyit eszünk ilyenkor belőlük, illetve mennyit tartózkodunk a szabadban: a nyári vitaminellátottság megvédhet minket a téli betegségektől. Érdemes a friss terményekből nemcsak a testünket feltölteni, hanem a spájzot és a fagyasztót is, így télen is biztosak lehetünk abban, hogy megbízható forrásból származik az eltett étel.

Csík Orsolya | Fotó: Unsplash