Bele a közepébe? Nem!
Vége a nyaralásnak, újra visszatérsz a taposómalomba. Fáradtabb vagy, mint a pihenés előtt. Ismerős? A munkahelyi depressziódon nem tudok segíteni, de abban talán igen, hogy az újrakezdés az edzőteremben zökkenőmentes, és hangsúlyosan hatásosabb legyen.

Fontos, hogy ne akarj úgy és azon a szinten teljesíteni, ahogy abbahagytad. A tested és az idegrendszered ilyenkor még a pihenés és az új élmények hatása alatt áll. Ahhoz hogy átálljon a “rendszer”, vagy idő, vagy egy átmeneti edzési ciklus kell. Ez lehet egy teljesen más sport, egy másik terem, helyszín, vagy egyszerűen egy új edzőtárs, edzésterv.

Egy ilyen váltás még plusz jótékony hatással is jár: mivel szinte minden (!) edzés valamilyen szinten egyoldalú terhelést ad a testnek, ez hosszú távon veszélyes. Ha a váltás időszakában belekóstolsz valami újba, azért a tested is hálás lesz. Ne féljetek tehát több fajta edzésmódszert összerakni. Lehet az akár az úszás, lovaglás, konditerem, funkcionális edzés, hegymászás, bringázás. Bármilyen sportot érdemes összerakni a másikkal, a szempont viszont mindig az legyen, hogy az egyik egészítse ki a másikat.

De, mint mondtam, mindennemű újdonság jól jöhet. A lényeg: ne keresd azt, amit otthagytál. Az megtalál, ha itt az ideje. Addig pedig ugyanúgy hozd be az életedbe a változást, mint ahogy a munkába a szabadsággal.

Németh Richárd
funkcionális tréner